21 września 2015

Top 5 - ulubione programy komputerowe

Jestem w trakcie pracy nad drugą lampką, a w międzyczasie rozkręcał się facebookowy konkurs z moimi poduchami w roli nagród. Poza tym, w domu gościliśmy weekendowo jednego emigranta, a pozostałe resztki czasu wypełniłam książką. W związku z tym, trochę mi się pisanie odwlekło... Kilka wpisów mam już w planach, ale jeszcze czekam na odpowiedni moment publikacji ;) Potrzebuję więc jakiejś blogowej "zapchajdziury". Zainspirowana notką o gadżetach dla niemowlaków i ich rodziców, dzisiaj chcę rozpocząć cykl Top 5 moich ulubionych. Część pierwsza - ulubione programy komputerowe.
Założyłam, że lista Top będzie krótka, żeby Was nie zanudzić ;) Tego, że spędzam dużo czasu przed komputerem, nie da się ukryć. Z wielu moich ulubionych narzędzi, z trudem wybrałam tylko 5. Kolejność jest przypadkowa, a  oto one:

1. PhotoScape - prosty w obsłudze program do zdjęć i grafiki. Bardzo fajny do tworzenia kolaży, łączenia zdjęć. Szeroka gama czcionek przy nakładaniu napisów. Możliwość dodawania kolejnych elementów (zdjęć, grafik, clipartów) jeden na drugi. Duży wybór filtrów i innych efektów.

screen photoscape

2. Picasa - narzędzie od Googla, kiedyś dostępne online jako picnik.com. Wykorzystuję ją jako domyślną przeglądarkę zdjęć, a także używam do prostej obróbki, kadrowania i retuszu. Picasa daje możliwość nałożenia kilku filtrów na zdjęcie, stworzenie kolażu lub video - takiego jak ten: 


3. BESTplayer - odtwarzacz video. Chyba nie muszę się tu rozwodzić, raczej wszystkim znany.

4. uTorrent - tak, jestem piratem... [Na marginesie dodam jeszcze NapiProjekt do pobierania napisów do filmów].

5. TeamViewer - ratuje mnie w sytuacjach ekstremalnych. Małżon się podłącza, przejmuje komputer i naprawia wszystko, co zepsułam :P

Nie wymieniłam żadnych programów do odtwarzania muzyki. Niestety od dźwięków jakie wydają miniaturowe głośniczki w moim czerwonym ASUSie, krwawią uszy (!) więc muzyki na komputerze nie słucham... Na tym kończę, bo jak obiecałam, zanudzać nie będę. Wkrótce kolejne odcinki Top 5 by anna.n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz